94 sonuçtan 1-20 arası gösteriliyor

Ateizme Reddiye -Gerekli İnsan Tasarrufunu Devre Dışı Bırakan Kabul-

187,20
Ateizmin besin kaynağı durumunda olan şeylerin, din ve dindarlık bazında insana sunulanlara karşı kabul, anlama, sorgulama, eleştiri ve öneri yerine,

Bizden Söylemesi -Hakikate Açılan Kapı Önyargısız Dinlemekten Geçer-

135,20
Daha işin başında yalnızca bizi muhatap alan dinin önerdiklerini bilme adına demek lazımdır ki; halk edilen insanlığın yegâne kabulü durumundaki

Sorumluluk Bilincimiz -Yegâne Varlık Olan İnsanın Donanım ve Sağlıklı İletişim Kümesi-

197,60
Sorumluluk bilinci olan insanı merkeze alan Yüce Tanrı, onun güven duyulabilecek bir varlık olduğunu da açıkça ortaya koymuş gibidir. Ve

Kelam Açısından İnanç Özgürlüğü ve İrtidat

72,80
Bu çalışmada, kelam açısından inanç özgürlüğü bağlamında irtidat problemi ele alınıp değerlendirilmiştir. İnanç özgürlüğü, kişinin kendi iradesiyle istediği kutsala iman

Ömer Müslümanlığı -Yaşayan Dindarlığın İlke, Adalet ve Ahlâk Bazlı Analizi-

197,60
Ömer Müslümanlığı, çalışma boyunca ifade ettiğimiz gibi, her devrin kendi şartlarında gelişmesi gereken temel değerler merkezli olan pozitif bir yaşam

Deizmin Eleştirisi -Yaşanan Hayatın Aktivitesini Sünnetullah Dışında Görmenin Tuhaflıkları –

156,00
Deizmi merkeze alan bu çalışmamızın içerik ve genel değerlendirme süreçlerinin deizmin yapı sökümü, deizme reddiye, deizmi anlamak ve deizmi yargılamak

Yolda Bulduklarım -Beşerî Tecrübenin İnsanın Gelişimine Olan Katkısı-

114,40
Esasında insanı eğiten şey, yolda bulduklarıyla olan sağlıklı münasebetidir diyebiliriz. Onun baş koyduğu yolda hazır bulduğu şeylerden maksimum derecede faydalanabilmesi

Yola Çıktıklarım -Müslümanca Düşünebilme Becerisi Üzerine Temrinler-

114,40
Yolda bulduklarımızın hemen hepsinin esasında bulmak zorunda olduklarımız temel ilkeler olması, insanın bu çabasının ne denli değerli olduğunu da göstermektedir.

Aklımın Erdiği

124,80
Ne diyebilirim ki? Hâlâ gelmeye devam ediyorlar…; hem de metafor gücü ve derinliği artarak. Artistlik aforizma patlatma değiller; slogan atma

Biz ve Onlar

145,60
Biz ve öteki, dinlerin ve siyasetin başvurduğu bir ayrımdır. Dinler, “mümin-kâfir” diye ayırır; siyaset, “dost ve düşman” diye ayırır. Birinci

Şirkin Dinî ve Kültürel Temelleri -Tanıdık Dindarlığın Sosyal ve Tarihsel Boyutu-

135,20
Artık yakından biliniyor ki, Yüce Allah’a yakınlaşma adına O’nun gönderdiği elçiler ve onların peşinden gelen iyi insanların yolunu takip etmekle

Tevhit ve Şirkin İçerik Analizi -Farklı Dindarlık Ölçeklerinin Tanıdık Unsurları-

156,00
İnsanoğlu, eğer ki hakikati tanıyamaz ise tanıdığı pek çok dalâleti hakikat yerine koyabilir. O yüzden de din denilen olgunun asıl

Şirkin Ekonomi Politiği -Kazanım Umudunun Sürekli Beslendiği Sistem-

104,00
Tevhidin kurumsal rekabet içinde olduğu şirk olgusunun özellikle de ekonomik endişeler üzerinden kendisine nasıl bir yol çizdiği sorunu, çalışmanın bel

Şirk ve Beşerî Çerçeve -Kontrolsüz Dindarlığın Bilindik İstikameti-

114,40
Tanrı ve insan ilişkisinin en sorunlu tarafı herhâlde beşer dindarlığının korunmasız hâli olan şirk olgusudur diyebiliriz. Vahye ilgisiz hatta gönülsüz

Farkındalıklarımız -Din ve Yaşamın Olası Pozisyonları Hakkında Tezler-

156,00
Dünyanın âdeta direksiyonuna oturtulan insanoğlu; fark etmek, fark edilmek, fark edecek yeteneklerle donatılmak ve fark ettiğinin gereğini yapabilmek gibi oldukça

Din ve Dindarlıklar -Olan ve Olması Gereken Din Anlayışlarımızın Anatomisi-

145,60
Din denilince, evrensel, kalıcı ve zaman üstü ilkeler ile insanlığın değişim ve dönüşümüne paralel olarak değişebilen uygulama zenginliklerini anlamak durumundayız.

İslam’da İnanç Esasları

260,00
İslam’ın inanç ilkeleri olarak belirlediği her şey, bilgiye dayalı, aklî süreçlerden geçmekte ve ondan sonra akide olarak kabul edilmektedir. Bilgisel

Dogmatik Uyku -Din, Bilim ve Tanrı Zihniyetinin Kökenlerine Dair-

156,00
Kur’an’ın temel ilkelerine zarar vererek Allah’ın dini olan İslâm’a faydalı olunamaz. Bu açıdan İslâm’ın içinde kalarak konuşmanın önemini kavramak durumundayız.

Kelâmî Perspektif -Günlük Hayata Kelâm Penceresinden Bakabilmek-

156,00
Dünya, insanın sürgün yeri değildir. Bilakis insanın hakikatle beslenme yeridir. O yüzdendir ki insan zihnini sürekli olarak meşgul eden iman,

Mâtürîdî’nin Mu‘tezile Eleştirisi

104,00
Mâveraünnehir bölgesinde genellikle Mâtürîdî itikadının hakim olduğu varsayılır. Halbuki Mâtürîdî döneminde ve sonrasında bölgede çeşitli Şiî fırkalar, Hıristiyan misyonerler, Zerdüştiler