94 sonuçtan 21-40 arası gösteriliyor

Akleden Dindarlık

135,20
Akıldan beslenmeyen dindarlıklar ile irâdeyle yol almayan benliklerin varacağı yer, kula kul olmaktan başka bir durak değildir. Sorumluluk sahibi kişiliğin

Tanrı Tasavvurları

145,60
Efrâdını câmi ağyârını mâni bir tasavvur sürecini ortaya koyabilmek, tevhid ve onun karşısında konuşlanmış olan her olguyu kendi hâlinde betimlemek

XVIII-XX. Asırlarda Siirt Bölgesinde Yapılan Kelâm Çalışmaları

93,60
Siirt, tarihi eski çağlara kadar giden bir şehir olmakla birlikte, asıl kimliğini Müslümanların yönetimine girdikten sonra bulan kentlerden biridir. Müslüman

Eş‘arîlerin İtikad Yolu

72,80
Dinle sen Müminlerin akidesini ey nuri can İtikad-ı ehl-i sünnet ve’l-cemaat derbeyan Sen furuz-ü ayniye hem müstehab adapları Hem yedi

Molla Halil’in Kelâmî Görüşleri

135,20
“Ey Muhammed! Allah’tan başka hak ilah olmadığını bil (47/19)” mealindeki ayetten anlaşılan ilahi emir, Hz. Peygamber’in ve onunla birlikte olan

2K Kader ve Kanun

145,60
Genelde insanlığın, özelde ise Müslüman toplumların önünde duran kadîm meselelerden birisi belki de başlıcası kader ve kanun yani yasa, ilke

İlah Tasavvurları ve Kur’ân Yorumuna Etkileri

176,80
Allah’ın muttakiler için hidâyet kaynağı olarak gönderdiği son mesajı Kur’ân’ı, maksad-ı ilâhîye uygun şekilde anlama ve yorumlama çabası içerisindeki müfessirlerin

Antropomorfizm ve Tenzih

291,20
Bütün beşerî niteliklerden münezzeh olan Tanrı’nın aşkınlığını dile getiren dilin beşerî kusur ve sınırlılıkla muallel olması, Tanrı’nın tenzihi yönüne gölge

Siracettin Ôşi ve Emâli Kasidesi

72,80
Siracettin Ali b. Osman el-Ôşi (ö. 575/1179) Kırgızistan’ın güneyinde bulunan Oş şehrinde doğmuştur. Oş’ta yaşadığı için Ôşi künyesini alan bu

İmam-ı Azam Ebû Hanîfe ve Beş Eser

145,60
İslam’ın yayılması ve medeniyetleşme sürecine büyük katkıda bulunan âlimlerden birisi de İmam-ı Azam Ebû Hanîfe’dir (ö. 150/767). Hanefî mezhebinin kurucusu

Kudret-Fiil İlişkisi

176,80
İslam düşüncesinde Allah’ın mutlak irade, kudret ve otoritesi ile insanın özgürlüğü arasındaki dengenin ne şekilde sağlanacağı hususu öteden beri tartışılagelen

Mescit, Mescitler ve Dırâr Mescidi

156,00
Dindarlık görünümü altında dinin özünden uzaklaşma ya da dini çığırından çıkarma iradeleri uzak-yakın insanlık tarihinin gündeminden düşmeyen bir konudur. Bu

Dinin Kaynağı Sorunu -Çağdaş Yaklaşımlar ve İslam-

112,00
Batı’da XVI. yüzyılda gelişen ve yoğunlaşan bilimsel araştırmalar sonucu, dinler üzerinde de araştırmalar yapılmıştır. XVIII. yüzyıldan sonra artan arkeolojik araştırmaların

Vahyin Allah Tasavvuru

114,40
Vahyin temel vurgusu Allah, âlem ve insan üzerinedir. Allah inancı, âlem ve insanın varlık nedeni ve onlara anlam veren mutlak

Uyandırma Servisi

135,20
Düşüncenin dehlizlerinde yol alırken bizlere ışık tutan herkese şükranlarımı sunmak isterim. Öyle ki derdi olup bunun üstesinden gelme adına kendi

Saç Ağartan Uyarı

135,20
İnsanları tektipleştiren her türlü yaklaşımdan kaçınmak, olası yaratıcılıkların ortaya çıkmasına vesile olacaktır. Zira dünyayı değiştirmekle memur bir zihnin, onun kölesi

Dost Ateşinde Pişmek

135,20
Eğer ki dindarlıklarımız, güzel ahlâk ile bezenmezse, sonuçta sadece muhataplara değil, kendimiz dâhil olmak üzere hemen herkese zarar veren bir

Küpten Taşanlar

156,00
Sekülerizm, deizm ve ateizm konusu, medyatik malzeme olmadan evvel de dindar toplumların can yakıcı problemlerinden birisi idi. Üstelik bu sorun,

Sonsuzluk Sonsuz mudur?

176,80
Ömrünü hakikatin peşinde koşmakla geçirmiş ve bu uğurda yapılan her türlü baskıya, sınırlamaya hatta tehdide direnmiş, gerektiğinde başını vermekten çekinemiş

Sağlam Kulpa Tutunamayanlar

166,40
Normalliğin kaybı ve teşekkür bilincinin eksikliği olarak görülebilecek olan eşcinsellik ve deizm konusu, insanın uzun süredir orta yolda kalamamasının ya