94 sonuçtan 41-60 arası gösteriliyor

Te’vîlâtü’l-Kur’ân ve el-Keşşâf’ta Kelâmî Tartışmalar

208,00
Mâtürîdî (ö. 333/944), Ebu’l-Hasen el-Eş’arî’nin (ö. 324/935) Suriye-Irak havzasında kurduğu Sünnî kelâm mektebine nispetle akılcılığa daha çok önem veren ve

Müslüman Kültürün Ehl-i Kitap Kaynakları

260,00
Yeni dine giren her birey ya da toplum, eski gelenek ve dininden pek çok şeyi bu dine de taşımıştır ve

Ezelî Yazgı

280,80
Müslüman kültür havzasında uzun süredir hararetle tartışılan pek çok konunun olduğu bilinmektedir. Bu süreç zarfında tartışmanın bilimsel içeriğinden haberdar olmayan

Tahrif Edilen Hakikat -Kur’an Algısının Kültüre Dönüşmesi-

166,40
Müslüman kültürün önünde duran ve ivedilikle çözüme kavuşturulması beklenilen çetin problemler bulunmaktadır. Kader ve kadın konusu bunların başında gelse bile,

Eşref’ten Esfel’e İnsanın Serüveni

187,20
Bilinen ve iddia edilenin aksine insan denilen iradeli mahlûk, bizâtihi kainâtın bütününü imarı için görevlendirilmiş özel bir unsur değildir. Zira

Kadı Abdülcebbâr’da Nedensellik Kuramı

270,40
Dış doğal dünyada her olayın ya da olgunun bir nedeni olduğu gerçeğini ifade eden nedensellik anlayışı, yalnızca düşünce tarihi boyunca

Nifakın Kıyâm Hâli Mescid-i Dırar

197,60
Bilindiği gibi kelâm ilminde nifak konusu büyük günâh (kebîre) meselesinin ortaya çıkmasına paralel olarak gündeme gelmiştir. İmanın tarifi, amelin imandan

Kelâm Yazıları

290,00
Bilindiği gibi kelâm ilmi, Allah-âlem ilişkisi, Allah’ın varlığına ilişkin a posteriori kanıtlar, Allah’ın sıfatları ve iliştiği fenomenler, ahlâk sorunu, siyâset

Bütün Yönleriyle Şirk

509,60
İslam kelimesi, yalnızca şirk içerisinde bulunanlar için değil, bütün beşeriyet için temel bir kurtuluş kapısıdır. O yüzdendir ki bu kelime,

Maturidi’de İnsan Özgürlüğü

120,00
Ehl-i Sünnet ekolünün önemli âlimlerinden olan Maturidi insan özgürlüğü sorununu, eyleme yönler tayin ettiği yöntem ışığında temellendirmeye çalışmaktadır. Onun açısından

Allah, İnsan ve Tabiat Yasaları Bağlamında Ecel Problemi

436,70
İnsanlığın ezelden ebede yürüyüşündeki tarihsel süreç izlendiğinde görülecektir ki, büyük bir cesaret ve olgunlukla kendisine tevdî edilmiş olan emanet değerini

Kelâm’da Ecel Problemi

218,40
İnsanlık tarihi içerisinde esaslı bir yeri olan “hürriyet problemi”nin kaynağında “ezeli tesbit” düşüncesi olduğu açık bir husustur. Yanlış anlama tarzındaki

Cebir ve Kader Kıskacında İnsan Özgürlüğü

72,00
Yüce Allah herkese, ancak gücü yettiği kadar sorumluluk yükler. Yüce Allah, güçlerinin yetmediği hiçbir ağır yükü insanların boynuna yüklemez. Hiçbir

İslam İnanç İlkeleri

144,00
İslam inanç ilkeleri bir Müslüman için mutlaka inanılması ve bilinmesi gereken asli unsurlar olup, kelam ilmi bu inanç ilkelerini kendisine

Kur’an’a Göre İnanma Hürriyeti

144,00
Yüzlerce yıl münakaşalar ve tartışmalar süre gelmiş, eskilerin deyimiyle “efradını cami ağyarını mani” herkesin ittifakla kabul edebileceği, ne hürriyet tanımı

Allah’tan Âlem’e İlâhî Fiiller

85,00
Allah’ın varlığını ve etkinliğini tümden ya da kısmen reddeden anlayışları reddeden Kur’ân, kâmil nitelikleriyle yetkin, aynı zamanda tarih içerisinde tezahür

İslâm’da Peygamberlik ve Yalancı Peygamberlik Olgusu

150,00
Kur’ân’a göre peygamberlik, İslâm dininin imân esaslarından biridir. Hz. Muhammed’in son peygamber, İslâm’ın da son din oluşu yeni bir peygamberin

Şah Veliyyullah Dihlevî’nin Kelâmî Görüşleri

208,00
Şah Veliyyullah ed-Dihlevî, hicri XII. (miladi XVIII.) asırda Hint alt kıtasında yetişen önemli bir İslam mütefekkiridir. Çeşitli sahalarda eserler veren

Kelâmullah Tartışmaları ve el-Hayde

65,00
Allah’ın kelam sıfatına ilişkin tartışmalar, İslam’ın erken dönemlerinde başlamıştır. Öyle ki bu mesele etrafında yapılan yoğun tartışmalar, hem kelam ilminin

Ehli İçin -el-Maznûnu Bihî ‘Alâ Gayri Ehlihî-

55,00
Şunu bil ki, her bir sanatın kadrini, değerini bilen bir ehli vardır. Kim herhangi bir sanata ait çok kıymetli güzel