Biz bu çalışmamızda, Osmanlı’nın son döneminden Cumhuriyetin ilk yıllarına kadar yapılmış olan hadis çalışmalarını değerlendirmeye çalışacağız. Son dönem hadis çalışmaları
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Hadis ve Sünnet Bilinci araştırmamızı Lefke, Lefkoşa, Güzelyurt, Girne, Gazimağusa ve İskele bölgelerinde Din İşleri Başkanlığı’nda
et-Tirmizî (ö. 279/892), el-Câmiu’s-Sahîh’ini şöyle takdim etmiştir: “Ben, el-Camiu’l-Kebir’i önce Hicaz âlimlerine gösterdim beğendiler. Irak âlimlerine götürdüm. Onlar da eseri
Hanefî fakihler, muhaddisler tarafından zayıf olarak değerlendirilen bazı hadisleri hüküm istidlâlinde kullanmışlardır. Onlar, bu hadisleri kullanırken kimi zaman zayıf olduklarını
Muhammed b. Îsâ Et-Tirmizî’nin (ö. 279/892) El-Câmiu’s-Sahîh’i Kütüb-i Sitte ismiyle ma’rûf ve meşhûr eserlerden addedilmiş, müellifi hayattayken revaç bulmuştur. Kendisi
Cemâluddîn El-Mizzî (742/1341), devrinin mümtâz şahsiyetlerinden ve âlimlerinden olan ve hâlâ da fikirleri ve ilmî derinlikleri kuşku götürmeyen İbn Teymiyye
Sevgili Peygamberimiz (s.a.v.) kendi sözlerinin Kur’an-ı Kerîm’in nâzil olmasının ilk yıllarında Kur’ân âyetleriyle karışma ihtimâlini göz önünde bulundurarak, ashâbına, yazılmasını
Sadece İslâm dünyasının değil, beşeriyetin tamamının karşı karşıya bulunduğu varoluşsal tehditlere yol açan gelişmeler karşısında Hz. Peygamber’in modeli ve bu
Müslümanların sünnet anlayışlarının şekillenmesinde sahabe ve tâbiûn nesliyle onları takiben ortaya çıkan mezheplerin büyük rolü olduğu şüphesizdir. Biz, neyin sünnet
Seçilen hadislerin, insanımızın güncel problemleriyle ilgili olmasına ve asırlar ötesinden günümüze mesaj taşımasına öncelik verilmiştir. Dolayısıyla, salih amel, ahlak ve
Rivayetlerin anlaşılması konusu İslam’ın ilk dönemlerinden bu yana Müslümanları değişik derecelerde meşgul etmiş olan önemli bir husustur. Zira İslam düşüncesinin
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır. İnternet sitemizi kullanmaya devam etmeniz halinde, çerez kullanımını kabul etmiş olursunuz.