Sâhib b. Âbbâd’ın el-İbâne adlı eseri Hasan el-Yâsîn tarafından tahkik edilerek Nefâisü’l-ma’tûtât adlı eserin içerisinde Bağdat’ta Mektebetü’n-Nahza tarafında 1953 ve
Râzî; etkileri mensup olduğu Eş‘arî kelam ekolünün sınırlarını aşan bir düşünürdür. Eş‘arîlik bağlamında ele alındığında felsefi kelâm döneminin en yetkin
Klasik kelâm konularının birçoğunu ihtiva eden eser, isminde “itikad” kaydı bulunmasına rağmen muhtasar “akâid” türü teliflerden büyük oranda farklılaşmaktadır. Özellikle
Hacim olarak küçük bir eser Kitâbu Usûli’d-Dîn’in el yazması otuz dört varaktır. Ömer en-Nesefî’nin Akâid’i kadar ile Ebu’l-muîn en-Nesefî’nin Temhîd’i
Kardeşlerime –Allah onları muvaffak kılsın- Rabbinizin kitabına ve Peygamberinizin sünnetine yapışmanızı, bunlara dört elle sarılmanızı ve dinde sonradan ortaya çıkan
İzzeddin b. Abdüsselâm, hayatının son on yılını Memlûkler döneminde geçirmiştir. Devrin en önemli İslam âlimi diye bilinir. Ayrıca Şeyhü’l-İslâm lakabıyla
Din alanında birbirleri ile rekabet eden anlayışlar, yöneticileri etkilemeye ve rakiplerini tasfiye etmek için siyasal gücü yönlendirmeye başladılar. Bunun sonucunda
Hanbeli mezhebinin kurucu İmamı Ahmed b. Hanbel’in hayatı dikkate alındığında er-Redd al’z-Zenâdıka ve’l-Cehmiyye adlı eser, onun kelâmî düşüncesi açısından büyük
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır. İnternet sitemizi kullanmaya devam etmeniz halinde, çerez kullanımını kabul etmiş olursunuz.