Cevat Ali, Mufassal’ın bu cildinde, öncelikle -birinci cildin devamı mahiyetinde- İslâm öncesi dönemde Arap toplumların, Arap olmayan toplumlarla kurdukları ilişkileri
Modernitenin sonuçlarının bütün insan hayatına sirayet etmişliğine karşın Batı tarihi, kültürü ve düşüncesi hakkında nitelikli, objektif çalışmalara sahip olduğumuzu söylemek
Âhirete iman, insanın nefsini yenmesi ve dünyevi arzulardan arınması noktasında büyük bir motivasyon kaynağıdır ve iyi şeyler yapmaya yönelmeleri konusunda
Ahlak ve değerler sistematiği üzerinde yoğun tartışmaların yaşandığı günümüzde birey kavramının kabulü, kişiyi nesep, mezhep ve cinsiyet ayrımcılığından uzak tutan
Zemahşerî’nin, bazı yönleri tenkit edilse de onun; Kur’ân’ı lügat, nahiv ve belâgat açısından yorumlamasındaki başarısı sebebiyle kendisi ve eserleri hakkında
Tevhidin kurumsal rekabet içinde olduğu şirk olgusunun özellikle de ekonomik endişeler üzerinden kendisine nasıl bir yol çizdiği sorunu, çalışmanın bel
Tanrı ve insan ilişkisinin en sorunlu tarafı herhâlde beşer dindarlığının korunmasız hâli olan şirk olgusudur diyebiliriz. Vahye ilgisiz hatta gönülsüz
Dünyanın âdeta direksiyonuna oturtulan insanoğlu; fark etmek, fark edilmek, fark edecek yeteneklerle donatılmak ve fark ettiğinin gereğini yapabilmek gibi oldukça
Din denilince, evrensel, kalıcı ve zaman üstü ilkeler ile insanlığın değişim ve dönüşümüne paralel olarak değişebilen uygulama zenginliklerini anlamak durumundayız.
İranlılar hâkimiyetlerini bir iki asır muhafaza ettiler. Fakat bu mevkilerini kendi ülkelerinde uzun süre devam ettiremediler. Daha önceki yıllarda Araplar
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır. İnternet sitemizi kullanmaya devam etmeniz halinde, çerez kullanımını kabul etmiş olursunuz.